Ajankohtaista

Vapaa-aika ja matkailu » Liikunta » Ajankohtaista

Ajankohtaista


Sisäliikuntatilat avataan 1.6.2020 alkaen, siten että

  • varaukset kesän osalta (kesä-heinäkuu) tehdään yksittäisvarauksina kunnan kotisivulta löytyvän varauskalenterin kautta. Varaajana tulee olla täysi-ikäinen, joka on tilaisuudessa itse läsnä.
  • Tilaisuuden järjestäjä vastaa että 50 henkilön enimmäismäärä ei ylity.
  • Tilaisuuden järjestäjän tulee pitää nimilistaa, josta selviää kuhunkin tilaisuuteen osallistuneet, jotta tartuntaketjujen selvittäminen tarvittaessa sujuisi helpommin. Tämä koskee myös esimerkiksi yhteisharjoituksiin osallistuvia. Varaajan tulee säilyttää osallistujalistaa 4 viikkoa, jonka jälkeen vastaa sen asianmukaisesta hävittämisestä.
  • Mikäli tilaisuuden järjestäjä aikoo järjestää sisä- tai ulkotiloissa yli 50 henkilön, mutta enintään 500 henkilön yleisötilaisuuden tai yleisen kokouksen, tulee tämän toimittaa hyvissä ajoin etukäteen kuntaan selvitys, miten yleisöturvallisuus tai yleinen kokous toteutetaan noudattaen voimassa olevia viranomaisten ohjeita. Kunnan viranomainen voi kieltää tilaisuuden järjestämisen, mikäli katsoo ettei erityistoimet osallistujien turvaamiseksi ole ohjeistukseen nähden riittävät. OKM:n ja STM:n ohje yleisötilaisuuksista löytyy täältä ja muita ajankohtaisia avin tietoja täältä.

 ---------------------------------------------------------------------------------   

Ryhmäliikunta aikataulu voimassa 7.9-27.9.2020

Isonkyrön Liikuntapalveluiden tarjoama ryhmäliikunta 

Tervetuloa mukaan Isokyrö Areenalle liikkumaan! Poikkeuksena jumppa voi olla myös Pohjankyrö talolla, josta maininta erikseen.

Info ja ilmoittautuminen 050-3142354 / Serina Hemminki

 

Facebook: Liikunnanohjaaja Serina Hemminki

Instagram: Isonkyrön Liikuntapalvelut

 

Bootcamp -tunti on super tehokas koko kropan lihaskuntotreeni, jossa pääset haastamaan itsesi aikaa vastaan. Monipuoliset välineet löytyvät Areenalta, et tarvitse mukaan kuin vesipullon, jumppakengät ja hikipyyhkeen.

 

Pumppi - Koko kropan lihaskuntotunti, jossa käytössä levytangot, painot sekä steplauta. Musiikin tahtiin tehtävät liikkeet ohjaajan opastuksella kehittäviin ja turvallisiin tekniikoihin. Tältä tunnilta saat varmuutta myös omatoimisiin salitreeneihin. Mukaan vesipullo, jumppakengät ja hikipyyhe.

 

Yläkroppa - Tällä tunnilla treenataan timmit kädet sekä vahva keskivartalo kehonpainolla sekä välineitä hyödyntäen. Ryhdin parantumine sekä tukilihasten voimistaminen tuo helpotusta arjen askareisiin.

Mukaan vesipullo, jumppakengät ja hikipyyhe.

 

Kahvakuula - Koko kropan treeni kahvakuulan kanssa heiluen! Areenalta löytyy kahvakuulia 4,6,8,10,12,16kg tai voit ottaa mukaasi oman kuulan sekä maton. Tunnin tehoa pystyt säätelemään vaihtoehtoliikkeiden sekä kuulan koon mukaan.

 

Tabata - Intervallitreeni, jossa harjoitellaan 4minuutin jaksoissa 8 x20 sekunnin sykleissä - 10 sekunnin tauoilla, vain muutamaa liikettä kerrallaan. Liikkeissä vaihtoehdot kevyempiin sekä raskaampiin vaihtoehtoihin. Kehonpainotreeni tai kuminauhoja/ voimapalloja hyödyntäen. Hauska hiit- tunti, jossa musiikki kertoo milloin treenataan ja levätään. Tuu kokeilemaan!

 

Venyttely Mielen- ja kehonhuoltoa rauhoittuen. Varaa mukaan joustavat vaatteet, vesipullo. Oman maton voi myös halutessaan ottaa mukaan.  Venyttely vaihtelevasti Isokyrö Areenalla tai Pohjankyrötalolla.

-----------------------------------------------------------------------------------

 

Nyt liikutaan luonnossa. Tästä pääset luontoreitit -sivulle.

 

* Kaikille eläkeläisille avoin SENIORILIIKUNTA keskiviikkoisin Isokyrö Areenalla klo 13.30-14.30. JATKUU KORONARAJOITTEIDEN POISTUTTUA.

 

Tästä liikuntatilat Isokyrö Areena tilavaraukset

 

Isonkyrö Areenan vapaina olevia vakiovuoroja, myös omavartalovoima-alueelle, voi hakea suoraan hyvinvointijohtaja Antti Iivarilta sähköpostitse (etunimi.sukunimi@isokyro.fi). Yksittäisten vuorojen varaaminen vakiovuorojen ja koulun tarpeen ulkopuolella tapahtuu Varauskalenterin kautta helmikuun alusta alkaen.

 

   

Kampanjat

Uudistunut  KUNTOILUN MONIOTTELU 2020 on käynnissä!

 

Ilmoitathan suorituksesi sähköpostilla osoitteeseen serina.hemminki@isokyro.fi  

Kaikki kuntoilun moniottelun neljä lajia suorittaneet palkitaan vuoden päätteeksi.

 

Moniottelun lajit ja suoritusajat:

 

tammi-maaliskuu:

  • hiihto 20 km / 2 x 15 km / 3 x 12 km
  • retkiluistelu 20 km / 2 x 15 km / 3 x 12 km
  • lumikenkäkävely 1,5 h / 2 x 1 h
  • umpihankikävely (lunta vähintään 25 cm) 1h / 2 x 45 min
  • kävely Isonkyrön patikkareiteillä 2h / 2 x 1,5 h

 

huhti-kesäkuu:

  • pyöräily 30 km / 2 x 20 km / 3 x 15 km
  • rullaluistelu 20 km / 2 x 15 km / 3 x 12 km
  • potkupyöräily 15 km / 2 x 10 km

 

heinä-syyskuu:

  • kävely/juoksu 10 km / 2 x 7 km
  • (PoRan) iltarastit 2 x A-rata
  • liikuntapalvelujen polku-/suolenkille osallistuminen 2 eri kerralla
  • Isonkyrön Reserviläisten ja Reserviupseerien järjestämälle jotokselle osallistuminen
  • frisbeegolf Ylipäässä 3 kierrosta

 

loka-marraskuu:

  • uinti 1 km / 2 x 700 m / 3 x 500 m
  • vesijuoksu 1 h / 2 x 45 min
  • vesijumppa 1 h / 2 x 45 min / 3 x 30 min

 


KUNNOSSA KAIKEN IKÄÄ -KUNTOKORTTI 2020
Uusi kuntokortti-kampanja on alkanut vuodelle 2020.

Voit noutaa kuntokortin kunnantalolta, kirjastosta tai uimahallilta. 

 

Tennismailat vuokrattavissa uimahallilta 1€/maila.

 

LAINAVÄLINEET KIRJASTOSTA:

  • sauvakävelysauvoja
  • frisbeekiekkoja